Jeśli chodzi o marketing online , blogowanie jest jednym z najlepszych narzędzi do marketingu treści. Ponieważ pacjenci częściej czytają blogi, które mają wielki wpływ na proces podejmowania decyzji przy wyborze lekarza. Jeśli nie masz bloga, praktycznie odsyłasz potencjalnych pacjentów do swojej konkurencji. Znajdź więcej pacjentów, edukuj tych, których masz i buduj reputację swojej praktyki, wskakując do świata blogowania. Ta inwestycja w reklamę może być najlepszą inwestycją przez cały rok.
Korzyści z blogowania
Jakie korzyści może przynieść blogowanie w Twojej praktyce? Zapoznaj się z kilkoma zaletami. Które z nich byłby najbardziej pomocny w twojej praktyce?
- Przyciągnij nowych pacjentów — Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz, gdy potrzebujesz informacji? Jeśli jesteś jak większość ludzi, prawdopodobnie skorzystasz z internetu. Prowadzenie bloga pomoże przyciągnąć nowych pacjentów i to nie tylko lokalnie. Zdziwiłbyś się, ile osób jest skłonnych podróżować w celu uzyskania najlepszych usług. Twoi przyszli pacjenci są online i jeśli nie znajdą Twojego bloga, prawdopodobnie znajdą bloga twojej konkurencji i wybiorą jego praktykę.
- Buduj SEO — Czy chcesz, aby potencjalni pacjenci znaleźli Twoją stronę? Istnieje duża konkurencja, jeśli chodzi o rankingi wyszukiwarek. Blog to świetne medium do tworzenia i udostępniania wysokiej jakości treści. Wyszukiwarki uwielbiają dobre informacje.
- Rozprzestrzenia się i dociera do potencjalnych pacjentów nawet tych mieszkających za granicą — Blogowanie sprawia, że Twoje imię i nazwisko jest widoczne, pokazuje, że jesteś ekspertem w swojej branży. Jeśli chcesz być widoczny, potrzebujesz bloga.
- Media społecznościowe — czy masz stronę na Facebooku lub Instagramie? Czy masz trudności ze znalezieniem treści do udostępnienia? Media społecznościowe to cenne narzędzie marketingowe, ale też kapryśne. Twój blog zawiera cenne treści, które możesz łatwo udostępniać.
Jak zacząć?
Czy jesteś gotowy, aby założyć bloga dla swojej praktyki? Twoim głównym priorytetem jest upewnienie się, że publikowane przez Ciebie treści są wysokiej jakości. Twórz posty na blogu, które edukują, informują i pomagają czytelnikom. Publikuj często i regularnie, przynajmniej raz na tydzień lub dwa, jeśli nie częściej. Upewnij się również, że utrzymujesz kontakt ze swoimi czytelnikami, odpowiadając na pytania, komentarze i udostępnienia w mediach społecznościowych.