Golden Medical Media
Image default

Marketingowe STRATEGIE dla chirurgii plastycznej w Polsce

Internet umożliwia nam kierowanie własnym losem. Nie ma dnia by każdy z posiadaczy komputera, telefonu czy tabletu nie sprawdzał, gdzie może w pobliżu zjeść dobry posiłek lub korzysta z geolokalizacji, by odnaleźć najbliższą stację benzynową.  Internet to również kopalnia informacji o miejscach, opiniach na ich temat.

W tym molochu wiedzy splatającej się z morzem fake newsów niezbędna jest strategia marketingowa chirurgii plastycznej, by odpowiednia wiedza i informacja dotarła do potencjalnego pacjenta. W tym momencie powinniśmy rozpocząć wielką reklamę naszej działalności, opisywać jak to jesteśmy przydatni specjaliście chirurgii plastycznej…

Jednak nie. Musisz mieć świadomość jako specjalista chirurgii plastycznej, że na to kim jesteś pracowałeś wiele lat. Nie było łatwo zdobyć tę jakże prestiżową specjalizację, która oczywiście, że niesie za sobą nie tylko rozpoznawalność, ale i spore pieniądze. W tym momencie wiele osób w naszych kraju może się oburzyć jak to możemy pisać o pieniądzach, ale chcemy uzmysłowić wam, że każdy z nas każdego dnia PRACUJE DLA PIENIĘDZY, oczywiście jeśli ma szczęście to pracuje w miejscu i zawodzie, który może przynieść satysfakcje. W Polsce jeszcze nie potrafimy rozmawiać o pieniądzach a ten temat również wiąże się poniekąd z prowadzeniem odpowiednio prowadzoną strategią marketingową.

Pewnie czytający specjaliści posiadają swoją praktykę, gdzie po latach zdobywania wiedzy, doświadczenia mogą przyjmować pacjentów i wykazywać się swoim kunsztem i wspaniałymi umiejętnościami chirurga plastycznego. Pacjenci potrafią odwdzięczyć się za wspaniałe efekty zabiegów i spełnieniu ich marzeń, czy po prostu wybawieniu z kompleksów.

Jednak pomimo interesującego zawodu, satysfakcji z pracy, nie raz zastanawiasz się jak się reklamować. Wiesz już, że promowanie wymaga nakładów finansowych, istnienia na wielu platformach od mediów społecznościowych po tzw. katalogownie. Nie raz dostajesz wspaniałe oferty agencji, które proponują pomoc w zaistnieniu lub ugruntowaniu twojej pozycji w świecie internetu.

Już wiesz po latach doświadczeń z niejedną firmą zajmująca się dla ciebie marketingiem, że właściwa strategia marketingowa twojej specjalizacji jest niezbędna do istnienia i kontaktu w XXI wieku z nowymi pacjentami. Już wiesz ile straciłeś czasu, pieniędzy na specjalistów, którzy zamiast wiedzy również z zakresu chirurgii plastycznej i skupieniu się na potencjalnych pacjentach twojej praktyki, podkładali niejasne umowy, których nie mogłeś bez pomocy dobrego prawnika później rozwiązać.

Nie każdy specjalista chirurgii plastycznej ma takie same potrzeby MARKETINGOWE. Tak samo jak nie każdy chirurg plastyczny posiada swoją prywatną klinikę, wielu wspaniałych specjalistów pracuje w renomowanych miejscach u swoich kolegów, czasem chirurga możemy przypisać do dwóch trzech miejsc w Polsce. Oznacza to, że nadal mamy deficyt w tej prestiżowej specjalizacji. A może po prostu nie każdy ma głowę do prowadzenia wielkiego biznesu.

Za dawnych czasów, kiedy jeszcze nie każdy miał internet, wspaniałe łącze nawet siedząc na bieszczadzkiej połoninie, kiedy nie było dojścia do miejsc, gdzie grupują się pacjenci chirurgii plastycznej a sam marketing opierał się na zapłaceniu grafikowi za zrobienie w Photoshopie logo, które umieszczano tylko na ulotkach czy u właścicieli klinik nad wejściem. Ten okres już dawno minął.

Żyjemy w czasach gdzie musimy zejść na ziemię, by wzbić się na wyżyny reklamy, która jest skuteczna i nie opiera się tylko na wykupywaniu reklam typu AdWords. Musisz wiedzieć, że sektor medycyny  jest niezwykle ciekawą strefą dla nas agencyjnych szczurów, którzy od rana do nocy przeczesują zasoby internetu ucząc się dla ciebie skutecznego wykorzystania Internetu.Medycyna, a zwłaszcza CHIRURGIA PLASTYCZNA to bardzo delikatne strefy, gdzie nieodpowiednie zdanie przekazane potencjalnym pacjentom może spowodować wielkie niezrozumienie, zamieszanie i ciężkie od odkręcenia skutki. Słowa wypowiadane w imieniu klientów-specjalistów chirurgii plastycznej (bo to my piszemy wasze posty, tworzymy grafiki mówiące czasem więcej niż setki słów) muszą być pod wielką kontrolą.

Nie jesteście w stanie sprawdzać wszystkiego, co nam zlecacie i w jaki sposób zostało zrealizowane a co najważniejsze, jaką reakcję przyniosło. Czasem czytając i oglądając wiele profili w social mediach nie możemy wyjść z podziwu, zastanawiamy się kto je prowadzi i kto pozwolił na tego typu wpisy czy zachowania…podpisane nazwiskiem specjalisty, czy nazwą kliniki.

Widzimy, jak wiele można zrobić dobrego, ale tez złego przez nieodpowiedzialny czy niefrasobliwy wpis. Nie da się ukryć, że niektóre osoby, które powinny was reprezentować nie mają pojęcia o, chociażby różnicach między chirurgia plastyczną a medycyną estetyczną. Tak wiele osób, które dla tej specjalizacji pracują to osoby, które posiadają oprócz wiedzy również bezpośrednie spojrzenie, pracując z wami bezpośrednio w klinikach i chwała im za to.

Jednak to są nieliczne przypadki a osoby pracujące dla was są również najczęściej z przypadku. Skąd to wiemy? Z racji naszej działalności, która od ponad 15 laty rozpoczęła się od prowadzenie wielkiego forum dla pacjentów chirurgii plastycznej i skupiającej głównie osoby mieszkające za granicą Polski a chcących skorzystać z doświadczenia naszych chirurgów plastycznych.

Dotarło do nas, że panuje niesamowity deficyt rzetelnej wiedzy opartej nie tylko na suchych przekazach książkowych, ale relacjach i historiach pacjentów, którzy są po zabiegach a czasem po latach wracają do tematu chcąc coś poprawić w swoim wyglądzie czy zmagających się z powikłaniami po zabiegach chirurgii plastycznej. Tak postał nasz pierwszy portal informacyjny dla pacjentów.

W kolejnym etapie zdobywaliśmy wiedzę pod okiem wspaniałych chirurgów plastycznych i powstały następne portale informacyjne, które podzieliliśmy z rozmysłem tematycznie oddzielając chirurgię plastyczną od medycyny estetycznej czy tworząc na potrzeby lekarzy i pacjentów portal prawo i medycyna.

Nauczyliśmy się, że najlepszym marketingiem jest ten niewidoczny. Oczywiście skuteczny jest i ten na zasadzie wyszukiwania hasła przez potencjalnego pacjenta, który po kliknięciu widzi kilka pierwszych linków będących zazwyczaj płatną reklamą. Jednak jak zawsze wam tłumaczymy, że pacjent nie wpisze nigdy frazy związanej z zabiegiem i waszym nazwiskiem i natychmiast nie skorzysta z zapisania się na konsultację i zabieg. To byłaby wspaniała i prosta sprawa.

W waszej specjalizacji nie jest tak łatwo, pomimo deficytu chirurgów plastycznych, macie również sporą konkurencję i nie każdy jest znany, medialny i występuje na szczycie listy polecanych chirurgów plastycznych. Nie dlatego, że jesteście pozostali gorsi w swoim fachu, czy macie złe opinie. Konkurencją są lekarze będący już sporo lat w specjalizacji chirurgii plastycznej, inni mają swoje programy w TV, inni dopiero rozpoczynają swoją drogę a inni tak skupieni na swojej pracy nie posiadają całej oprawy marketingowej w postaci osób, które zadbają o ich wizerunek w Internecie. Można tak jeszcze długo wymieniać powody, dlaczego kogoś z was widzimy w mediach a innych mniej lub wcale…Wielu z was myśli, że jak podnajmą odpowiednią firmę, obiecującą, że już za chwilkę będziecie wyskakiwać na pierwszej stronie Google to wystarczy, by spokojnie istnieć i być na szczycie top listy. Nie. Po pierwsze nie tak łatwo znaleźć się na pierwszej stronie wyników Google a druga ważna sprawa, że nawet połowa osób szukających informacji o chirurgii plastycznej nie przechodzi na drugą stronę wyszukiwarki… Dlatego nie łudź się, że pojawisz się tym sposobem na drodze swojego potencjalnego pacjenta.

Najważniejsza dla ciebie informacja powinno brzmieć: wszelkie działania marketingowe powinny współgrać ze sposobami, jakie stosują twoi pacjenci, by znaleźć specjalistę chirurgii plastycznej. I jak już sam widzisz nie jest to jedynie wykupywanie reklam typu AdWords. Dla agencji medialnych to najłatwiejszy sposób, ale on nie jest organiczną pracą, którą najlepiej lubi Google. Pamiętaj, że większość osób specjalnie pominie wyskakujące reklamy i przewinie na wpisy poniżej.

Musisz polegać na osobach, które dopasują twoją stronę do potrzeb pacjentów i co również pozwoli znaleźć cię w tym internetowym molochu. Oczywiście jeśli wpiszesz swoje nazwisko i specjalizację…wyszukiwarka wyrzuci cię jako pierwszego. Jednak potencjalny pacjent wpisujący np. ginekomastia najlepszy chirurg plastyczny… nie znajdzie cię na pierwszych stronach Google.

Potrzebujesz również spójności swojej strony, treści na blogu z publikacjami na swoich profilach w socjal mediach. Tego nie jesteś w stanie zrobić sam, pracując, konsultując pacjentów, korespondując z nimi i przeprowadzając operacje. Dlatego musisz dobierać do współpracy osoby, które będą miały wiedzę z twojej specjalizacji, muszą znać wszystkie delikatne niuanse, orientować się nie tylko w trendach marketingowych, ale być na bieżąco z twoją branżą, wiadomościami z całego świata chirurgii plastycznej. Brzmi pewnie dziwnie dla wielu agencji i osób, które pracują na rzecz medyków, ale taka jest prawda.

Świat medycyny to nie zabawa w zabawne memy i bawienie się słowem z fajna muza w tle. Musicie wiedzieć (te słowa kieruję do osób z mojej branży) medycyna daje wiele dobra, ale wiążą się z nią również konsekwencje, o których nie chcielibyście nawet wiedzieć, a już zapewne nie chcielibyście oglądać. To nie oznacza, że wasi klienci chirurdzy plastycy to partacze i chcą się ratować dobrym marketingiem, ale musicie wiedzieć, że każda operacja to ingerencja w ludzkie ciało i nie istnieje zabieg, który nie jest obarczony wystąpieniem potencjalnym komplikacji. Niestety pacjenci często nie przestrzegając zaleceń pooperacyjnych również się do ich powstania przyczyniają.

Jako osoby zarządzające słowem i obrazem musimy umieć pomóc naszym klientom, ale również zadbać o pacjentów naszych specjalistów nawet po zabiegu, kiedy to już mogłoby się wydawać, że jest już po wszystkim, cel osiągnięty. Tak również nie jest. Kłaniam się w tym miejscu osobom, które zarządzają wizerunkiem specjalistów, pracując dla nich musicie mieć świadomość, że wasza praca to również znajomość, czasem bardzo trudnych sytuacji w relacji LEKARZ-PACJENT…Niedawna sytuacja właśnie w konstelacji PACJENT-LEKARZ dała nam obraz braku przytomności, wiedzy i szybkiej reakcji osób pracujących dla specjalisty na płaszczyźnie dbania o jego wizerunek i miejsca, w którym przyjmuje pacjentów. Wszystko rozbija się o przypadkowość dobieranych osób do współpracy oraz zbytnia opieszałość wynikająca z zaskoczenia a może z braku umiejętności interpersonalnych.

Bardzo ważną kwestią dla twojego wizerunku jest również czy witryna i profile społecznościowe są reklamowane tak, by przekazać wiedzę, pokazują, że nie jesteś tylko specjalistą chirurgii plastycznej z podpisu, ale ukazują twoją pracę, efekty, których potencjalni pacjenci łakną na każdym kroku. Wszyscy zainteresowani chirurgia plastyczną chcą widzieć zdjęcia przed i po zabiegu, nie interesuje ich czy chodzisz na siłownie i jeździsz najnowszym modelem marki X i gdzie spędzasz wakacje.

Porównując jak to wygląda w różnych zakątkach świata, Polska nie jest polem do popisu rodem z USA, gdzie widać, że każdy region rządzi się innymi niepisanymi prawami i to, co jest normalne w Kalifornii w stanie Alabama będzie już nie do przyjęcia. Na chirurgię plastyczną tam mają wpływ różnice demograficzne i kulturowe.

Dlatego nasza agencja i inne powinny stanąć na wysokości zadania i pomagając wprowadzać was specjalistów w świat mediów wszelkiej maści, ale na podstawie waszej wielkiej wiedzy z zakresu chirurgii plastycznej. Sprawdzajcie nas i pamiętajcie, że nasze stukane w klawiaturę słowo czy piękna grafika przykuwająca wzrok potencjalnych pacjentów musi być spójna z wami, waszą praktyka i wizją waszej działalności.

cdn. niebawem!

Call Now Button