Świat marketingu internetowego nieustannie się zmienia. Wypróbowane i prawdziwe praktyki w ciągu jednego roku mogą szybko stać się tematem tabu. Aby być na bieżąco z obecnością w Internecie, musisz być na bieżąco z trendami. Błędy w Twojej strategii mogą mieć ogromny wpływ zarówno w internecie, jak i poza nim, ponieważ klienci mają trudności ze znalezieniem informacji o Twojej firmie w wynikach wyszukiwania. Co musisz wiedzieć o marketingu online?
CO MUSISZ WIEDZIEĆ O MARKETINGU ONLINE? NIC, MY SIĘ TYM ZAJMIEMY
Wszystko zależy od treści
Wyszukiwarki stają się coraz mądrzejsze, a czasy wypychania treści słowami kluczowymi w celu uzyskania trafień już dawno minęły. Chociaż istnieje wiele metod budowania marki i zwiększania widoczności, dobra treść to taka, którą zawiera każda skuteczna strategia marketingowa online. Ale uważaj na swoje treści i nie pozwól, aby cokolwiek znalazło się w Twojej witrynie.
Google Hummingbirdaktualizacja z 2013 roku była największą zmianą w SEO w tym roku. Nie była to jednak zwykła aktualizacja; inny niż Panda i Penguin (który był ostatnią aktualizacją algorytmu Google do pierwotnego algorytmu); Hummingbird to zupełnie nowy algorytm wyszukiwania. Zaprojektowany, aby był bardziej precyzyjny i zapewniał szybsze wyniki zapytań, algorytm opiera się na wyszukiwaniu semantycznym, koncentrując się na zamiarach użytkownika w porównaniu z pojedynczymi wyszukiwanymi hasłami. Hummingbird zwraca większą uwagę na każde słowo w zapytaniu, dzięki czemu brane jest pod uwagę całe zapytanie, a nie poszczególne słowa. Celem jest, aby strony, które pasują do zamiarów użytkowników, działały lepiej niż strony, które zawierają tylko kilka pojedynczych słów kluczowych. Oznacza to, że słowa kluczowe typu long tail są ważniejsze dla Hummingbird niż krótsze hasła z główkami. Google coraz częściej szuka odpowiednich i zaufanych treści, w istocie zadowolona z autorytetu. Tworzenie wysokiej jakości, bardzo trafnych treści, które naprawdę odpowiadają potrzebom docelowej publiczności, powinno być głównym celem Twojej podstawowej strategii marketingowej online
Tworząc treść, pomyśl najpierw o odbiorcach, do których próbujesz dotrzeć, a następnie o wpływie danego utworu na SEO. Tak, chcesz, aby ludzie mogli to znaleźć, ale równie ważne jest tworzenie treści, które będą edukować i informować. Zastosuj dobre praktyki SEO do świetnych treści, aby ułatwić ich znalezienie. Jest to ważne na wszystkich stronach w Twojej witrynie, a nie tylko na tych, które zawierają dużo treści.
Szukasz ciekawych treści, które łatwo znaleźć? Oto kilka porad:
- Myśl jak wyszukiwarka – tytułując strony, myśl jak użytkownik. Co mógłby wprowadzić użytkownik w wyszukiwarce, gdyby szukał określonej strony? Na przykład, zamiast nazywać stronę konta „Twoje konto”, możesz spróbować czegoś w rodzaju „Uzyskaj dostęp do swojego konta bankowego XYZ”.
- Nie nakładaj się – wiele stron internetowych tworzy wiele podobnych stron z zawartością, które koncentrują się na różnych słowach kluczowych. Aby wyszukiwarki skupiały się na najbardziej odpowiednich dokumentach, twórz artykuły, które mogą być samodzielne, a nie wielokrotne powtórzenia tego samego tematu.
- Dbaj o świeżość – Internet jest pełen informacji; aby się wyróżnić, trzeba zapewnić coś nowego i interesującego. Porozmawiaj o bieżących wydarzeniach, popularnych tematach i innych istotnych kwestiach, aby Twoje treści były zawsze aktualne. Nie zapomnij skorzystać z najnowszych narzędzi mediów społecznościowych (wskazówka: Pinterest jest teraz DUŻY), aby rozpowszechniać swoje treści na całym świecie.
- Unikaj szkodliwych treści – ponieważ główne wyszukiwarki starają się wykorzenić spam i stać się lepszymi filtrami dla swoich użytkowników, Twoja strategia marketingowa online musi stać się bardziej przemyślana. Unikaj strategii dotyczących treści, które przynoszą więcej szkody niż pożytku. Zdecydowanie unikaj przewijania i przepisywania artykułu; te strategie mogły zadziałać trzy lub cztery lata temu, ale teraz już się nie sprawdzają.
Bycie na Facebooku to za mało
Zmienia się sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze swoimi ulubionymi firmami. Klienci nie odbierają już telefonów i nie dzwonią do firm; używają swoich urządzeń mobilnych do łączenia się z firmami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Sprawdzanie, aktualizowanie i odpowiadanie na zapytania w mediach społecznościowych to podstawowa metoda interakcji z klientami. W 2014 roku (i później) upewnij się, że Twoja firma włączy media społecznościowe do swojej strategii marketingowej online. Nie wystarczy być na Facebooku i innych portalach społecznościowych; aby naprawdę korzystać z tego narzędzia, musisz łączyć się z osobami online, które zdecydują się na interakcję z Tobą za pośrednictwem tych platform. Wskazówka: responsywna strona internetowa, która działa na urządzeniach mobilnych, to kolejny duży plus.
Nie możesz oszukać Google
Na początku istnienia wyszukiwarek kilka sprytnych sztuczek może sprawić, że Twoja witryna znajdzie się na szczycie rankingów wyszukiwarek. Tak już nie jest. Zapomnij o niegdyś reklamowanych praktykach obracania artykułów, hodowli treści, publikowania przez gości wyłącznie w celu SEO i innych sztuczek dotyczących treści. Ponieważ wyszukiwarki stają się coraz mądrzejsze i bardziej biegłe w znajdowaniu treści, które faktycznie chcą zobaczyć, marketerzy online muszą tworzyć te treści, aby odnieść sukces. Chociaż strategia skrótów może zapewnić tymczasowy wzrost w rankingach wyszukiwarek, pojawią się aktualizacje, a te zmiany nie będą trwałe. Pomyśl o tym, jak Panda i Penguin radykalnie zmieniły rankingi niektórych firm. Co przyniesie następna aktualizacja?
Uczyń rok 2014 wspaniałym rokiem swojej obecności w Internecie, tworząc wysokiej jakości treści i wiedząc, jak najlepiej je zaprezentować. Jeśli jest jedna prawda w marketingu online, to to, że rzeczy zawsze się zmieniają. W tym roku z pewnością będzie podobnie.